Виконання
алгоритмів.
Учнів
необхідно навчити швидко становити наочні протоколи ручного виконання
алгоритмів. Іноді рекомендується
заповнювати спеціальну таблицю значень. Цей вид роботи має як позитивні, так і
негативні сторони:
- Таблиці громіздкі й для кожного нового виконання алгоритму потрібно малювати нову таблицю. Витрачатися час.
- Таблиці недостатньо наочні. Значення розкидані по всій таблиці.
- Не відображають структуру алгоритму, особливо циклічних.
Замість
таблиць можна використовувати схему протоколювання, де весь хід виконання відзначається
поруч праворуч від алгоритму. Протокол виходить оперативно, досить наочний і
зручний у роботі. Рекомендується в кожному рядку писати по одній команді. І
полстраницы праворуч залишати вільної.
Жоден
алгоритм не можна вважати правильним і процес написання його закінченим, якщо
він не перевірений самим ретельним образом шляхом виконання. Ця функція, що
перевіряє, виконання особливо важлива при безчинстві варіанті вивчення
інформатики. Але навіть при можливості машинного налагодження алгоритму ручний
спосіб корисний і може скоротити час на налагодження.
Помилки: Учні іноді виконують алгоритм не так, як
приписано, а за змістом завдання. Учитель повинен дуже уважно стежити за
правильністю дій учня, тому що тільки формальне, скрупульозно точне виконання
команд алгоритму дозволяє виявити помилки в алгоритмі.
Велика навчальна роль виконання алгоритму.
У процесі виконання учень змушений неодноразово програвати досліджувані
команди, невміння виконувати той або інший крок змушує його згадувати
відповідний матеріал. Це приводить до свідомого й міцного засвоєння конструкцій
і правил алгоритмічної мови. Представляючи себе виконавцем алгоритму, уч-ся
поступово починає розуміти логікові алгоритмів, суть язика й засобу опису
алгоритмів.
Виконання алгоритму – ефективна форма контролю
знань учнів, з'ясування того, чи розуміє учень весь алгоритм або хоча б окремі
команди.
Виконання
алгоритму - засіб активізації класу. Для цього до виконання треба залучати якнайбільше
дітей. Наприклад, виконання алгоритму по різним вихідним даним, або виконання
окремих повторень циклу доручати різним учням.
Виховне значення
- регулярне виконання алгоритмів привчає уч-ся до акуратності й уважності,
умінню доводити почата справа до кінця. Розвиває логічне, раціональне мислення.
Навчання складанню алгоритмів роботи з величинами
повинне проводитися на прикладах типових завдань поступовим ускладненням структури алгоритму:
·
лінійні: обчислення по формулах, усілякі
пересилання значень змінних
·
ветвящиеся: пошук найменшого або найбільшого значень
із декількох даних, сортування 2-3 значень, діалог з розгалуженням;
·
циклічні: обчислення сум і добутків числових
послідовностей, циклічне уведення даних з послідовною обробкою.
Комментариев нет:
Отправить комментарий