24. Електронна пошта. Листування. Обмін
файлами.
Електронною поштою можна надсилати не
лише текстові повідомлення, але й документи, графіку, аудіо-, відеофайли,
програми тощо. Електронна пошта дуже корисна, якщо немає повноцінного доступу
(on-line) до Інтернету. Через електронну пошту можна отримати послуги інших
сервісних мереж.
Електронна пошта — типовий сервіс
відкладеного зчитування . Після
відправлення повідомлення, як правило, у вигляді звичайного тексту, адресат
отримує його на свій комп'ютер через деякий період часу, і знайомиться з ним,
коли йому буде зручно.
Електронна пошта схожа на звичайну
пошту. Звичайний лист складається із конверта, на якому зазначена адреса
отримувача і стоять штампи поштових відділень шляху слідування, та вмісту —
власне листа. Електронний лист складається із заголовків, які містять службову
інформацію (про автора листа, отримувача, шлях проходження листа), які служать,
умовно кажучи, конвертом, та власне вміст самого листа. За аналогією зі
звичайним листом, відповідним методом можна внести в електронний лист
інформацію якого-небудь іншого роду, наприклад, фотографію тощо. Як і у
звичайному листі можна поставити свій підпис. Звичайний лист може не дійти до
адресата або дійти з запізненням, — аналогічно і електронний лист. Звичайний
лист доволі дешевий, а електронна пошта — найдешевший вид зв'язку.
Отже, електронна пошта повторює переваги
(простоту, дешевизну, можливість пересилання нетекстової інформації, можливість
підписати і зашифрувати лист) та недоліки (негарантований час пересилки,
можливість доступу для третіх осіб під час пересилки, неінтерактивність)
звичайної пошти. Проте у них є і суттєві відмінності. Вартість пересилки
звичайної пошти у значній мірі залежить від того, куди вона повинна бути
доставлена, її розміру та типу. У електронної пошти такої залежності або немає,
або вона досить невідчутна. Електронний лист можна шифрувати та підписувати
більш надійніше та зручніше, ніж лист на папері — для останнього, власне,
взагалі не існує загальноприйнятих засобів шифровки. Швидкість доставки
електронних листів набагато вища, ніж паперових, та мінімальний час проходження
незрівнянно менший. Загалом в залежності від розміру листа та швидкості каналу
зв'язку доставка електронного листа триває в середньому від кількох секунд до
кількох хвилин. Щоправда можуть бути затримки через збої в поштових серверах.
Листування по
електронній пошті є відносно новим видом епістолярного жанру, в якому є свої
особливості відрізняють її від традиційного "паперового" спілкування.
В Інтернет навіть існує таке поняття як "Нетікет" (мережевий етикет)
- набір правил використовуваних для спілкування в Мережі. Частина цих правил
відносяться до спілкування через електронну пошту. Знання цих правил допоможе
вам з найбільшою ефективністю вести листування зі своїми друзями та колегами.
Давайте розглянемо основні моменти, які необхідно знати при використанні
e-mail.
Зовсім не
обов'язково пам'ятати електронні адреси ваших друзів і колег на пам'ять. Для
цього в будь-якій поштовій програмі є так звана "Адресна книга", в
яку ви можете занести прізвища та імена ваших кореспондентів, а також їх e-mail
та іншу контактну інформацію. Щоб написати лист потрібного вам людині, досить
виділити його ім'я в адресній книзі, і натиснути кнопку "відправити пошту".
У що з'явилася формі для нового повідомлення, його електронну адресу буде
автоматично занесено в полі "Кому". Як бути, якщо хтось із ваших
знайомих не пам'ятає свій e-mail на пам'ять? У цьому випадку просто повідомте
йому свою адресу і попросіть його відправити вам будь-яке повідомлення.
Отримавши від нього лист, ви зможете знайти його адресу в полі "Від" .
Щоб відповісти на
одержаний лист, як правило, досить натиснути на кнопку "Відповісти" у
вашій поштовій програмі. При цьому з'явиться форма для нового повідомлення, де
в полі "Кому" автоматично буде вписаний адресу одержувача, а в тілі
листа буде включений текст вихідного повідомлення. Рекомендується не видаляти
цей текст і відправити відповідь разом з ним. Таким чином, одержувач вашого
повідомлення легко зможе згадати про що йшла мова у вашій попередній
листуванні. Іноді з цією метою в одному листі можуть міститися 3-5 і більше
попередніх повідомлень.
Комментариев нет:
Отправить комментарий