28. Блоги та спеціалізовані форуми.
Блог (англ. блога, від веб-журнал -
інтернет-журнал подій, інтернет-щоденник, онлайн-щоденник) - веб-сайт, основний
вміст якого - регулярно додаються записи (пости), що містять текст, зображення
або мультимедіа. Для блогів характерні недовгі записи часової значимості,
відсортовані у зворотному хронологічному порядку (останній запис зверху).
Відмінності блогу від традиційного щоденника обумовлюються середовищем: блоги
зазвичай публічні і передбачають сторонніх читачів, які можуть вступити в
публічну полеміку з автором (у коментарі до блогозапісі або своїх блогах).
Людей, які ведуть блог, називають
блогерами . Сукупність усіх блогів Мережі прийнято
називати блогосферою.
Для блогів характерна можливість
публікації відгуків (коментарів, «комментов») відвідувачами. Вона робить блоги
середовищем мережевого спілкування, що має ряд переваг перед електронною
поштою, групами новин, веб-форумами і чатами.
Під блогами також розуміються
персональні сайти, які складаються в основному з особистих записів власника
блогу і коментарів користувачів до цих записів.
Першим блогом вважається сторінка Тіма
Бернерса-Лі, де він, починаючи з 1992 р., Публікував новини. Більш широке
поширення блоги отримали з 1996 р. У серпні 1999 р. комп'ютерна компанія Pyra
Labs з Сан-Франциско відкрила сайт Blogger.com, який став першою безкоштовної
блогового службою.
В даний час особливість блогів полягає
не тільки в структурі записів, а й у простоті додавання нових записів.
Користувач просто звертається до веб-серверу, проходить процес ідентифікації
користувача, після чого він додає новий запис до своєї колекції. Сервер надає
інформацію як послідовність повідомлень, поміщаючи в самому верху найсвіжіші
повідомлення. Структура колекції нагадує звичну послідовну структуру щоденника
або журнала.Содержаніе [прибрати]
1 Мотивація участі та функції блогів
1,1 Комунікативна функція
1,2 Функція самопрезентації
1,3 Функція розваги
1,4 Функція згуртування і утримання
соціальних зв'язків
1,5 Функція мемуарів
1,6 Функція саморозвитку, або рефлексії
1,7 Психотерапевтична функція
1,8 Просування товарів і послуг
2 Різновиди блогів
2,1 За авторству
2,2 За тематичною спрямованістю
2,3 За наявністю / виду мультимедіа
2,4 За особливостями контенту
2,5 По технічній основі
3 Історія
4 Технічна основа
4,1 Розміщення блогів
4,2 Географічне розміщення блогу
4,3 Пошук у блогах
4,4 Просування блогів
4,5 Об'єднання блогів / планета блогів
5 Політичне значення блогів
6 Переслідування блогерів
6,1 Персональна безпека блогера
7 Конкурси
8 Див також
9 Примітки
10 Література
11 Посилання
Мотивація участі та функції блогів
Слід враховувати, що читання блогів і
авторство - два різних за змістом процесу. Люди, що користуються
комунікативними можливостями блогів поза контекстом ведення власного блога,
відзначають можливості спілкування з людьми, з якими вони не мають можливості
спілкуватися безпосередньо, наприклад, з друзями, що живуть в інших містах.
Альтернативна економіка повідомлень [2], що діє в блогах, робить таку форму
спілкування найбільш зручною, тому що вона не передбачає обов'язкової
взаємності та інших обмежень спілкування «один на один».
Функції
блогів.
Комунікативна функція згадується
найчастіше. Більшість блогерів кажуть, що ведуть або читають блоги заради
спілкування з цікавими їм людьми. У першу чергу це можливість сказати щось один
раз так, щоб це почули багато. Який сенс розповідати десяти, двадцяти, тридцяти
знайомим про поїздку в приміський парк, якщо це можна описати у своєму блозі,
прикрасивши запис фотографіями? Кожен прочитає про це у зручний йому час або не
читатиме зовсім, вирішивши, що це йому нецікаво. («Іноді хочеться ночами
поговорити, а всі сплять. Тоді можна написати в Живий журнал і потім
прочитають»). Втім, така ситуація породжує зустрічну проблему, коли двом
зустрівся «в реалі» блогерам, якщо вони не володіють належною фантазією, буває
не про що поговорити.
Як для «читачів», так і для
«письменників» можна виділити два напрямки комунікативної мотивації у
використанні блогів - спілкування зі знайомими і розширення кола спілкування. У
той час як одні люди заводять блог для зручності комунікації з наявними
знайомими, інші заводять блог для того, щоб познайомитися з новими людьми, для
розширення своєї аудиторії. У цих двох формулюваннях - «познайомитися з новими
людьми» та «розширити аудиторію», які дійсно вживалися учасниками опитування, -
знаходить своє відображення ще одна відмінність: у той час як одним потрібні
друзі, іншим - слухачі.
Функція самопрезентації
Кілька респондентів відзначали, що
спочатку задумували створити персональну сторінку (сайт в Інтернеті), але
пізніше, дізнавшись про те, наскільки легко вести блог, віддали перевагу цю
форму викладу інформації про себе. Існує клас блогів, призначених для
публікації та обговорення творів автора (прози, віршів, фотографій, малюнків),
однак і звичайний щоденник безсумнівно несе інформацію про особу автора. «Веду
щоденник, щоб мене читали», - можуть сказати багато блогери.
Функція розваги
Багато людей вважають за краще ведення
блогу, читання блогів і дискусії в коментарях як розважального проведення часу,
особливо, якщо вони з якихось причин обмежені в інших засобах розваги, крім
інтернету, і мають досить багато вільного часу, який треба витрачати,
наприклад, молоді матері складають помітну частину спільноти блогерів - їм
завжди є про що написати в свій блог, у них багато питань, з якими вони можуть
звернутися до інших і т. д. Блоги являють собою невичерпне джерело
розважального читання.
Деякі користувачі використовують блоги, щоб
витрачати час, якого у них багато, інші ж використовують його через брак
вільного часу для повноцінного спілкування. Таким чином, механізм
співтовариства блогерів дозволяє вести спілкування в зручному для кожного
користувача режимі і з тією інтенсивністю, яка йому потрібна (або яку він може
собі дозволити).
Функція згуртування і утримання
соціальних зв'язків
Як уже згадувалося, співтовариство
Livejournal об'єднує десятки тисяч російськомовних користувачів, серед яких
багато знайдуть людей, з якими вони були колись знайомі. Блоги, виконуючи
функції соціальних мереж, дозволяють підтримувати перервалася в реальному житті
соціальні зв'язки і краще дізнаватися своїх знайомих.
Завдяки особливості відкладеної
багатокористувацької комунікації деякі з респондентів використовують блоги з
нетрадиційною метою - для організації взаємодії робочої групи, обговорення
робочих питань і т. п., так як для багатьох завдань подібний спосіб виявляється
більш зручним, ніж електронна пошта, служби миттєвих повідомлень і т. п. Групи,
організовані на основі списків розсилки електронної пошти, також можуть
виконувати подібну задачу, однак у ситуації, коли всі учасники проекту ведуть
блоги на одному сервісі, додавати ще один канал комунікації може здатися
зайвим.
Функція мемуарів
Як і традиційний паперовий щоденник,
блог, крім нових функцій, може усвідомлюватися і як несучий функцію мемуарів,
місця для якихось записів, які можуть стати в нагоді в майбутньому, способом не
забути про подробиці тих чи інших подій свого життя. Користуються цією функцією
респонденти вважають, що ведуть щоденник для себе, для того щоб потім читати,
для того щоб записувати щось, що хочеться пам'ятати. І подумати про це пізніше.
Автори створюють щось на зразок відкладеної комунікації з самим собою.
Функція саморозвитку, або рефлексії
Ця функція пов'язана з тим, що блог
надає можливість учасникам створити образ іншого Я, можливо, такого, до якого
автор прагне. («Я починав журнал як вправу у відкритості і спонтанності»).
Деякі відзначають, що публічність щоденника змушує їх продовжувати його вести,
а також змушує вчитися більш грамотно структурувати свої думки, що допомагає їм
і самим краще зрозуміти пережиті події («При викладі своєї проблеми або ідеї в
письмовому вигляді стає легше аналізувати ситуацію»).
Психотерапевтична функція
Зустрічаються також згадки про
психотерапевтичної функції блогу, яка або передбачалася заздалегідь, або була
усвідомлена в процесі ведення записів - «виплеснути емоції», «викласти
наболіле», «для заспокоєння нервів, врешті-решт». Ця функція традиційного
щоденника, що ведеться в затишній зошиті, неодноразово згадується різними
авторами і, по всій видимості, придбала нову форму й нові можливості, як спосіб
поскаржитися на життя безлічі людей відразу і отримати у відповідь заспокійливі
«погладжування». Якщо розглянути зміст регулярних діалогів у співтоваристві
користувачів Живого журналу «ru_psychology», і не тільки там, то такого роду
транзакції є однією з найбільш популярних форм спілкування: один «клієнт»
скаржиться на життя, а інші «клієнти» його втішають.
Просування товарів і послуг
За допомогою блогів можна відстежувати
те, що говорить безліч людей про вашому ринку, організації, товари. Брати
безпосередню участь в обговоренні, розміщуючи коментарі в блогах інших людей.
Можна співпрацювати з блогерами, які пишуть на схожі теми, і нарешті,
безпосередньо впливати на обговорення через власний блог [5].
Різновиди блогів
За авторським складом блоги можуть бути
особистими, груповими (корпоративними, клубними), громадськими (відкритими).
За змістом - тематичними або загальними.
За розміщення - мережевими (на службі блогів)
і автономними (на самостійній системі управління вмістом і самостійному
хостингу).
Комментариев нет:
Отправить комментарий