четверг, 31 мая 2012 г.

25. Пошук інформації засобами Інтернет





25. Пошук інформації засобами Інтернет
             Багато користувачів інтернету недооцінюють його можливості. Є такий вислів "В інтернеті можна знайти все і навіть більше", але щоб повністю оцінити всі можливості пошуку, треба правильно його здійснювати.
  90% вдалого пошуку залежать від правильно зіставленого запиту. Як його зробити, я спробую пояснити на прикладі однієї з популярних пошукових систем  Google. Для початку трохи історії.
  Google – це спотворений напис англійського слова "googol", вигаданого Мілтоном Сіроттою, племінником американського математика Едварда Кайзера, для позначення числа, що складається з одиниці і ста нулів. Зараз ім'я Google носить лідер пошукових машин Інтернета, розроблений Google Inc.
Google займає більше 70% світового ринку, а це свідчить про те, що сім із десяти людей, що знаходяться в мережі, звертаються до його сторінки в пошуках інформації в Інтернеті. Зараз щодня реєструє біля 50 млн. пошукових запитів і індексує більше 8 мільярдів веб-сторінок. Google може знаходити інформацію 101 мовою, у тому числі українською./
Він використовує інтелектуальну техніку аналізу текстів, яка дозволяє шукати важливі і разом з тим релевантні сторінки за Вашим запитом. Для цього Google аналізує не тільки саму сторінку, яка відповідає запиту, а й сторінки, які посилаються на неї, щоб визначити цінність цієї сторінки щодо мети вашого запиту. Крім того, Google передусім подає адреси тих сторінок, на яких ключові слова, введені Вами, розташовані недалеко одне від одного.
Інтерфейс Google містить досить складну мову запитів, яка дозволяє обмежити пошук окремими доменами, мовами, типами файлів і т.д. Використання деяких операторів мови дозволяє зробити процес пошуку необхідної інформації більш гнучким і точним. Розглянемо деякі з них:
 Шукати точну фразу на практиці потрібно або для пошуку тексту певного твору, або для пошуку певних продуктів або компаній, в яких назву або частину опису є словосполучення, що стабільно повторюється. Для того, щоб вдало виконати таке завдання за допомогою Гугла, потрібно взяти запит у лапки (мається на увазі розділовий знак - подвійні лапки, які застосовуються, наприклад, для виділення прямої мови).
Пошукова машина зберігає версію тексту, яка проіндексована пошуковим павуком, в спеціальному сховищі у форматі, званому кешем. Кешировану версію сторінки можна витягнути, якщо оригінальна сторінка недоступна (наприклад, не працює сервер, на якому вона зберігається). Кеширована сторінка показується в тому вигляді, в якому вона зберігається в базі даних пошукової машини і супроводжується написом нагорі сторінки про те, що це сторінка з кеша. Там же міститься інформація про час створення кешированої версії. На сторінці з кеша ключові слова запиту підсвічуються, причому кожне слово для зручності користувача підсвічується своїм кольором. Можна створити запит, який відразу видаватиме кешировану версію сторінки з певною адресою: cache:адрес_страницы, де замість "адрес_страницы" - адреса збереженої в кеші сторінки. Якщо потрібно знайти в кеш-сторінці певну інформацію, треба після адреси сторінки через пропуск написати запит цієї інформації.
Internet Explorer – популярний бо є частиною операційної системи Windows
та має російськомовний інтерфейс;
Opera – є комерційною програмою, більш зручна та захищена порівняно з
Internet Explorer. Якщо завантаження файла було завчасно припинено, то
Opera на відміну від Internet Explorer дозволяє продовжити завантаження.
Mozilla Firefox – безкоштовний браузер, що з’явився останнім часом і
стрімко набирає шанувальників.



Комментариев нет:

Отправить комментарий