57. Використання графічних редакторів при підготовці дидактичних матеріалів.
Дидактичний матеріал — особливий тип наочного навчального
посібника, переважно
карти, таблиці, набори карток з текстом, цифрами або малюнками, реактиви, рослини тощо, які роздаються учням для
самостійної роботи в класі і вдома або демонструються вчителем перед усім класом.
Під електронним дидактичним
матеріалом розуміють цілеспрямовано розроблені документи, для використання
у навчальному процесі за допомогою прикладних програм загального призначення
(або навчальних програмних середовищ) і побудовані відповідно до змісту
навчальної теми і методики навчання предмету. Використання електронних
дидактичних матеріалів дозволить вчителю:
· ідивідуалізувати,
диференціювати та інтенсифікувати процес навчання (оптимальність поєднання
індивідуальної, групової, колективної роботи навчання на уроці);
· посилити
мотивацію навчання за рахунок використання різних видів діяльності і джерел
інформації (комп'ютер не є новиною на уроках інформатики, але є новим засобом
на уроках інших предметів);
· формувати
уміння орієнтуватися в проблемі і шукати шляхи її вирішення (комп'ютерне
дослідження та моделювання);
· змінити
характер пізнавальної діяльності учнів (підтримка особистих намагань учнів
сформувати власний стиль навчальної роботи);
· діагностувати
помилки і оцінки результатів;
· здійснювати
контроль із зворотним зв'язком за наслідками діяльності учня;
· візуалізувати
навчальну інформацію;
· моделювати
та імітувати об'єкти, що вивчаються або досліджуються, (комп'ютер може не
тільки створити модель, а й дозволяє змінити умови демонстрування, відтворивши
інформацію з оптимальним темпом її сприймання учнем);
· забезпечити
доступ до мережі інформації (доступ до Інтернету, електронних довідників
і т. д.);
· формувати
інформаційну компетенцію вчителя та учнів.
Переваги використання електронних дидактичних матеріалів
Формування
інформаційно-комунікаційної компетентності (ІКТ-компетентність) вчителя є в наш
час одним з найбільш
актуальних завдань системи безперервної педагогічної освіти. Як показує
практика, більшість вчителів-предметників ще не готові до використання
комп'ютера не тільки на уроках, а й у підготовці до їх проведення. Можна
назвати деякі причини виникнення такої ситуації:
· відсутність
або завантаженість комп'ютерного класу;
· недостатня
якість або кількість ППЗ;
· відсутність
робочого реєстру технологічних особливостей навчання у комп'ютерному класі з
різних предметів;
· комп'ютерна
безграмотність вчителя;
· вузьке
бачення технічних можливостей комп'ютерної техніки;
· обмежене
розуміння щодо створення власних комп'ютерних продуктів (наприклад, дидактичних
матеріалів) і т. д.
Необхідно показати вчителю переваги
електронних дидактичних матеріалів. Першим етапом формування ІКТ-компетентності
вчителя повинно бути ознайомлення його з можливостями і використанням
прикладного програмного забезпечення загального призначення для підготовки,
наприклад, дидактичних матеріалів. Для цього можна скористатися такими
засобами, як текстовий та графічний редактори, електронними таблицями
і т. д. Їх можна використовувати для створення дидактичних матеріалів
на екрані комп'ютера (електронні) чи роздрукувати на папері (друковані). Перший
варіант вимагає певних навичок роботи за комп'ютером як вчителя, так і учня, а
також необхідність проведення уроків у комп'ютерному класі. Другий варіант повністю
виключає необхідність використання комп'ютера на уроці, а підготовлені
дидактичні матеріали на паперових носіях дозволять інтенсифікувати процес
навчання. Як можна використати прикладне програмне забезпечення загального
призначення ми висвітлимо далі, а поки що зробимо деякі теоретичні уточнення.
Комментариев нет:
Отправить комментарий